czwartek, 22 września 2016

Stezka v oblacích | Dolní Morava

Sierpniowy długi weekend postanowiliśmy spędzić aktywnie.
Przynajmniej część weekendu.
Poniedziałkowy poranek powitał nas słońcem i niemalże bezchmurnym niebem.
Chciałoby się napisać, że wkrótce po wschodzie słońca wyruszyliśmy w drogę, nie byłoby to jednak prawdą. Słońce zdążyło już pokonać spory kawałek drogi na nieboskłonie, zanim wyruszyliśmy w podróż.

Skierowaliśmy się na południe, w stronę granicy, którą przekroczyliśmy w Boboszowie. Już w Czechach kierowaliśmy się drogowskazami, które wskazywały drogę do...

...ścieżki w obłokach! Stezka v oblacích vel Sky Walk to niedawno udostępniona turystom atrakcja w małej czeskiej miejscowości Dolní Morava.

Dla bardziej aktywnych turystów przygotowano szlaki wiodące na szczyt. Ze względu na różny poziom kondycji i zdrowia członków naszej wyprawy, zdecydowaliśmy się wjechać na górę.

Stezka v oblacích to liczący 55 m punkt widokowy zbudowany na zboczu góry Slamník (1116 m n. p. m.), otwarty dla turystów w grudniu 2015 roku. Konstrukcja obiektu naprawdę robi wrażenie!

Jak wskazuje nazwa jest to spacer - na szczyt prowadzi szeroki, drewniany chodnik, który nadaje się zarówno dla wózków dziecięcych, jak i inwalidzkich. Transport wózków na górę również nie stanowi problemu :)

Ze szczytu podziwiać można przepiękne, malownicze widoki. Jak podają internety są to widoki na cały Masyw Śnieżnika z malowniczą doliną rzeki Morawy. W oddali rysują się grzbiety Jeseników, Suchy Vrch i Karkonosze.

Nie tylko te dookoła robią wrażenie. Te pod spodem też są niczego sobie...

Gdy nadchodzi czas zejścia na dół, niektórzy wybierają inną, szybszą i bardziej adrenalinogenną drogę.

Po spacerze w obłokach, czas zejść na ziemię i... coś przekąsić. Piknik czas zacząć!

Jeszcze trochę pooddychać pięknem widoków.

Popodglądać paralotniarzy, marząc o lataniu...

Na niebie tego dnia był całkiem spory ruch.

W końcu nadszedł czas, by powoli zbierać się w podróż powrotną do domu.